19:39 / 16.02.2022.

Autor: Tanja Kuturovac/Dnevnik HTV/HRT/D.S.

Rupe u znanju zbog nastave na daljinu, roditelji primorani plaćati instrukcije

Pandemija je posebno utjecala na školovanje

Pandemija je posebno utjecala na školovanje

Foto: Dnevnik HTV / HRT

Pandemija je utjecala na sve vidove života, a posebno na školovanje. Djeca su tjednima pratila nastavu na daljinu i učila uz videolekcije pa su mnogi roditelji nezadovoljni njihovim znanjem. Sada su primorani plaćati instrukcije, a zbog velikog interesa, čekaju i na red. Kako to komentiraju u školi, a kako u Ministarstvu?

Obiteljska prijateljica Tanja uobičajen je gost u domu obitelji Sablić. Osmašu Niki pomaže u matematici.


- Profesori mi nisu baš najbolje objasnili, a kada sam ih pitao da mi ponovno objasne, dobio sam odgovor da bih si trebao pomoć instrukcijama, kaže učenik 8. razreda Niko Sablić.


Niko nije jedini koji treba instrukcije.


Umirovljena učiteljica Tanja Vojnić smatra da se prečesto javlja ta potreba za pomoći u učenju.


To je još izraženije u vrijeme pandemije. 


Roditelji ne znaju djetetu objasniti školsko gradivo, a u školi, tvrde, često ne ponavljaju gradivo obrađeno u nastavi na daljinu. 


- Preostaje mi jedino platiti instrukcije i to su instrukcije pred neki ispit znanja. To je prisilno "nabubano" gradivo, čije je znanje vrlo upitno nakon toga, kaže Marina Sablić, Nikina majka.


U školi koju pohađaju oba Marinina djeteta kažu da instrukcije nisu rezultat nastave na daljinu i da za ponavljanje postoji dodatna nastava. 


- Po povratku u školu, u A model nastave, svi učitelji ponavljaju i utvrđuju nastavne sadržaje. Vrednovanje učenika ne provodi se prije takvih ponavljanja, priopćila je ravnateljica OŠ Švarča Andreja Željković.


U mjerodavnom Ministarstvu organizaciju nastave potpuno su prepustili školama i ravnateljima. 


- Potpuno nam je jasno da će krajnji rezultat ovisiti o načinu rada u samoj školi, u pojedinom razredu. Ovisit će o spretnosti i kvaliteti pojedinog učitelja, kaže Tomislav Paljak, državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.


Mama Marina ne želi obrazovanje svoje djece prepustiti slučaju, a kaže da termin za instrukcije ponekad čeka i po tjedan dana.


Školska psihologinja Ivana Barić Kos ističe kako bi učenici mogli iskoristiti i vršnjačku pomoć.


Obrazovanje u doba pandemije težak je izazov za sve. 


Pitanje je o čemu će Nikin odličan uspjeh na kraju 8. razreda ovisiti, o snalažljivosti ili znanju. 


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!