Zgrada željezničkog kolodvora Vukovar jedna je od posljednjih ratnih ruševina u tom gradu. Iako je tehnička dokumentacija za rekonstrukciju izrađena prije 10 godina, do danas još ništa od obnove koja je tada procijenjena na 7,5 milijuna kuna. A kako doznajemo od vlasnika zgrade, HŽ infrastrukture, obnova nije u planu ni iduće četiri godine.
Dolazak "Vlaka mira" iz Zagreba u Vukovar posebno pamti tadašnji gradonačelnik Vladimir Štengl koji je dočekao predsjednika Franju Tuđmana i brojne uzvanike.
- Čujte, to je bila svečanost, to je bila velika stvar za mirnu reintegraciju, za Vukovar, za povratak u Vukovar, prisjeća se Štengl.
Zbog simbolike, ali i gospodarskog razvoja, Vukovarci žele obnovu zgrade sagrađene potkraj 19. stoljeća koja je zaštićeno kulturno dobro.
- Grad Vukovar je u nekoliko navrata kontaktirao i komunicirao na sve načine s Hrvatskim željeznicama da se taj objekt obnovi i vrati u prvobitno stanje sukladno uvjetima konzervatora. Međutim, do sada to, kako ste i sami svjedoci, nije provedeno, kaže Dražen Čulig, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i graditeljstvo Grada Vukovara.
- Mi smo x puta razgovarali s predstavnicima željeznice, zgrada nije bila ponuđena u onom katalogu obnove zgrada javne namjene, možda čak i jest, ali nije se nitko javio, i normalno bi bilo da je to obnovila hrvatska željeznica. Međutim, nisu, kaže Štengl.
Hoće li obnova uskoro početi, upitali smo HŽ infrastrukturu.
- Rekonstrukcija ili prenamjena bivše kolodvorske zgrade u Vukovaru nije uključena u poslovni plan HŽ Infrastrukture za razdoblje 2021. - 2025. Navedena kolodvorska zgrada nije dio Projekta nadogradnje i elektrifikacije željezničke pruge Vinkovci - Vukovar. Tim je projektom predviđena izgradnja perona te nadstrešnica za putnike, stoji u priopćenju HŽ Infrastrukture.
Iz Gradske uprave predlagali su i da zgrada iz državnog prijeđe u vlasništvo grada kako bi se jedan dio preuredio u muzej.
- U neposrednoj blizini je carinska uprava, gdje bi možda mogao biti i dio carine, možda špedicija koje su potrebne za funkcioniranje carina ili za nekakav mali razvojni objekt za buduće gospodarstvenike, koji bi dobili nekakav prostor za početak svoga rada.
Grad koji 30 godina poslije ne zaslužuje ruševine koje podsjećaju na rat.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!