Česti prometni kolapsi postali nerješivi i ozbiljni za Zagrepčane

10.03.2024.

13:08

Autor: Studio 4/HRT/V.M.

Nakon komunalnog problema, odvoza i zbrinjavanja smeća, česti prometni kolapsi čini se postali su nerješivi i ozbiljni za Zagrepčane - gotovo za sve sudionike na gradskim cestama. Je li ikada bilo gore ili je to samo pogrešan dojam u Studiju 4 komentirao je prometni stručnjak prof. Željko Marušić.

Gotovo sa strahom se iščekuje svaki ponedjeljak posebno u jutarnjim satima, vozači mogu računati na premještanje radova na mostovima, kvarovi tramvaja su gotovo nezaobilazni, u slučaju da se dogodi nekoliko lakših sudara ili nesreća možemo računati na nepregledne kolone i nepropusne "čepove".

Naš sugovornik Željko Marušić ističe da prometni problemi u Zagrebu nisu nikada bili gori:

- Međutim, nije to samo posljedica rada aktualne vlasti jer je ona zatekla stanje koje je nedovoljno dobro ili loše. Istodobno, stalno se generira sve veći broj vozila. U proteklih 20 godina udvostručio se broj vozila na zagrebačkim cestama. Imamo gotovo 600 tisuća vozila u prometu. Problem je u tomu što imamo invalidan prometni sustav, prometnice su zagušene, nemamo dovoljno prometnih tokova, javni prijevoz je loš, komentira Marušić.

Marušić ističe da u Zagrebu nedostaju nove poveznice poput Jarunskog mosta i drugih:

- Ako nemamo produženu Vukovarsku, i Branimirovu produžene prema Sesvetama, nismo napravili Baštijanovu... Nedostaje nam prometnih pravaca, poručuje je Marušić.

Kao dodani problem Marušić izdvaja nedostatak kružnih tokova:

- Oni potpuno rješavaju problem sigurnosti. Treba smanjiti broj znakova, ali treba kažnjavati vozače koji brzinu ne prilagođavaju uvjetima, upozorava Marušić.

Smatra da se vozači ne kažnjavaju ako ne poštuje dodatna ograničenja brzine u uvjetima kiše, ili ne prilagođavaju brzinu prilikom prolaska kroz raskrižja.

- Dakle, ne treba znakova, nego više pozornosti i kontrola, ustvrdio je Marušić.

Za kraj, evo i preporuka našeg sugovornika za sutrašnji početak novog radnog tjedna:

- Najbolji savjet je krenuti ranije kako bi se izbjegle gužve, poručio je Marušić.

Što se rekonstrukcije Jadranskog mosta tiče, zaključio je da ju je trebalo bolje organizirati:

- To je trebalo riješiti preko ljeta. Kad je bio potres i razorni tsunami u Fukushini, u 14 dana su sve ceste bile obnovljene. Japanci bi to mogli napraviti u tri tjedna, a nama treba dvije godine, rekao je Marušić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!