20:00 / 12.06.2021.

Autor: Pero Štrbe/Dnevnik/P.F./HRT

Noćne snimke spajanja konstrukcije Pelješkog mosta

Pelješki most

Pelješki most

Foto: Dnevnik / HRT

Velikim vatrometom obilježeno je spajanje konstrukcije Pelješkog mosta između dvaju stupova u moru, čime je most s komarnske strane sada dug 620 metara. Montaža spojnog dijela zahtjevan je i precizan posao koji se zbog stabilne temperature morao raditi tijekom noći.


Premda još nije dovršen, Pelješki most već plijeni pozornost svojom ljepotom. Jedinstven pogled na cijelo gradilište pruža se s imanja obitelji Mustapić iznad Komarne.

- Ne znam kada je ljepši, po noći ili po danu, prekrasan, uvijek je lijep, rekla je Mirsada Mustapić iz Opuzena.

Mi smo odabrali sumrak i pogodili jer upravo tada počeo se podizati i montirati spojni dio konstrukcije na sredini između dvaju stupova.

- Ova montaža specifična je po tome što se obavlja simultano s dvije dizalice kapaciteta 250 tona, a sam segment težak je 355 tona, objasnio je Davor Perić, inženjer Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.

- Radimo u dva tima s dvije strane, oko 50-ak ljudi je trenutno angažirano, izjavio je Ivica Granić, voditelj montaže rasponske konstrukcije Pelješkog mosta, CRBC.

Montaža spojnog segmenta milimetarski je precizan posao, stoga je podizanje i pozicioniranje 30 metara dugog dijela konstrukcije potrajalo do kasno u noć.

- Nije bilo problema jer smo imali dobru pripremu, sve je prošlo glatko, naglasio je je Wu Zongjian, inženjer na gradilištu Pelješkog mosta, CRBC.

No obavljen je tek dio posla, a radovi se ne smiju prekidati.

- Mi smo sada tu u dva u noći i mi moramo do jutarnjih sati, do sedam, osam ujutro obaviti ove ključne radove, fiksiranja i djelomičnog zavarivanja tog segmenta, da bi cijela ta konstrukcija mogla preuzeti opterećenje, istaknuo je Granić.

Čim su prvi varovi spojeni, hrvatski inženjeri našoj su ekipi omogućili da budemo prvi Hrvati koji su prešli preko postavljenog dijela.

- Noćna šetnja po Pelješkom mostu. Za sada je to 620 metara, izjavio je novinar HRT-a Pero Štrbe.

- A dosad je podignuto i montirano gotovo 1850 metara konstrukcije od sveukupno projektiranih 2404 metra, izjavio je Davor Perić, inženjer Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.

Dakle, za montiranje su preostala još 554 metra. I dvije obale, ona u Komarni i ona u Brijesti, bit će spojene.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!