19:49 / 18.10.2021.

Autor: Dijana Kovaček/Dnevnik/IMS/HRT

Polemike oko cijena i dostupnosti kvalitetnijih, premium goriva

Cijene goriva

Cijene goriva

Foto: HRT / HTV

Cijena sirove nafte nastavlja rasti jer, prema očekivanjima, potražnja će se i dalje povećavati. Na londonskom tržištu dosegnula je gotovo 85 dolara po barelu, najviše u posljednje tri godine, dok je na američkom tržištu prešla 82 dolara - tolika nije bila od listopada 2014. No, rast cijena sirove nafte u Hrvatskoj nećemo osjetiti idućih mjesec dana, nakon što je Vlada uredbom ograničila cijene goriva. U međuvremenu, najviše je polemika oko cijene i dostupnosti kvalitetnijih, premium goriva...


Branimir Tomurad u svoj automobil toči premium gorivo, kao i mnogi drugi koji imaju novija vozila. Iako i standardno ima aditive i kvalitetno je, premium gorivo ipak ih ima više.

- Bilo bi dobro da automobili s novom tehnologijom koriste premijum goriva. Vjerujem da se kratkoročno ne može dogoditi neki veliki problem, no u svakom slučaju bolje je da vozilo nove, moderne tehnologije koristi premijum gorivo, kazao je Branimir Tomurad, stručnjak za automobile. 

Ograničavanje cijene svih goriva, i standardnih i premium, već je dovelo do manjih poremećaja u opskrbi. Više nego ikada prije, navala je na goriva više klase koja su donedavno bila skuplja, a sada su jednake cijene kao i ona standardna. Zaliha još ima, ali pitanje je dokad.

INA je obavijestila kupce da će prodavati svoja premium Class Plus goriva do isteka zaliha. 

Premium goriva bit će samo do isteka postojećih zaliha i u Tifonu.

- Uredba direktno nepovoljno utječe na cjelokupno poslovanje što za posljedicu ima privremenu obustavu opskrbe naših prodajnih mjesta premium gorivima, stoji u priopćenju Tifona.

Vladina Uredba o ograničavanju cijena traje 30 dana i do tada nestašice premijum goriva ne bi trebalo biti, smatra Igor Grozdanić, energetski stručnjak.

- Moje razmišljanje je da bi premijum goriva trebalo pustiti tržištu i tržišnom natjecanju. Onaj tko želi i ima novija vozila nek slobodno izabere da li će točiti na našim crpkama ili će morati nažalost u inozemstvo, kazao je Grozdanić.

Još prije 10-ak godina, kaže Grozdanić, Hrvatska je imala problema s usklađivanjem goriva s europskim standardima. Otada je poboljšana ponuda na crpkama, ali i dostignuta viša razina potrošačkih navika, pa bi ovakvi tržišni poremećaji za sve mogli biti korak unatrag.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!