19:15 / 18.02.2022.

Autor: Dijana Kovaček/Dnevnik/HRT

Tri velika trgovačka lanca najavila sniženje cijena i prije travnja

U očekivanju pada cijena hrane nakon Vladinih mjera

U očekivanju pada cijena hrane nakon Vladinih mjera

Foto: Dnevnik / HRT

Jedna od Vladinih mjera za ublažavanje rasta cijena je smanjenje PDV-a od travnja na velik dio prehrambenih proizvoda. Upravo je ta mjera u javnosti naišla na najveću skepsu. Hoće li se smanjenje PDV-a doista odraziti na cijene u trgovinama? Reakcija je stigla neočekivano brzo. Čak tri velika trgovačka lanca već su najavila sniženje cijena i prije travnja. 

Hrana će pojeftiniti, i to mnogo prije 1. travnja, potvrđuje nam predsjednik Uprave Konzuma Zoran Mitreski.


- Mi u Konzumu odlučili smo se već od ponedjeljka sniziti cijene na više od tisuću proizvoda koji su obuhvaćeni mjerama Vlade za sniženje PDV-a. Ovim ulaganjem od preko 10 milijuna kuna želimo dati naš doprinos i olakšati upravljanje kućnim budžetima našim kupcima, rekao je Mitreski.


Brzo su reagirali i u Lidlu te cijene snižavaju već prvog ožujka, mjesec dana prije stvarnog smanjenja PDV-a, a istu odluku donio je i Spar.


- Podržavamo odluku Vlade Republike Hrvatske o sniženju PDV-a, odlučili smo se unaprijed sniziti cijene naših proizvoda kako bismo što prije mogli izaći u susret našim građanima, održavanju njihovog standarda i njihovih kućnih budžeta, rekla je Marina Dijaković, voditeljica Korporativnih komunikacija Lidla Hrvatska.


Iz Spara Hrvatska objavili su kako će sniziti cijene od 1. ožujka na 1000 artikala kako bi efekt smanjenja PDV-a kupci osjetili i prije nego što Vladina odluka stupi na snagu.


Snižavanje stope PDV-a na 5 posto za najveći dio hrane Hrvatsku čini jednom od zemalja s najnižom stopom. 


- Možemo očekivati da će doći do značajnog pada cijene hrane u ovom prvom času, rekla je Zvjezdana Blažić, konzultantica za poljoprivredno-prehrambeni sektor. 


- Deset najvećih trgovaca čini 80 posto prometa i tu nitko vjerojatno neće iskočiti iz tog vlaka da se ovog časa se u susret građanima, dodala je.


Brza reakcija trgovačkih lanaca, kaže Blažić, zapravo vrlo dobro pokazuje važnost psihološkog učinka na inflaciju te koliko sama najava nekog sniženja već utječe na stvarno sniženje cijena.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!