16:39 / 05.06.2021.

Autor: Ana Bralić/Potrošački kod/P.F./HRT

Turistička sezona: Neizvjesnost u poslovanju i planiranju prihoda

Teško poslovati u još jednoj COVID sezoni

Teško poslovati u još jednoj COVID sezoni

Foto: HTV / HRT

I ova turistička sezona donosi neizvjesnost u poslovanju i planiranju prihoda. Posebno je teško malim iznajmljivačima kojima je usluga davanja smještaja jedini posao. S jedne strane nezadovoljni su izostankom konkretne pomoći države, s druge strane gosti od njih traže maksimalnu fleksibilnost pri rezerviranju smještaja, pa i otkazivanje u posljednji trenutak.

Jedini plan ove sezone jest - da nema planova. U jednom šibenskom hotelu nastoje biti maksimalno fleksibilni. Svoje rezervacije gosti mogu otkazati i dan prije puta, uz povrat novca ili ponuđeni vaučer.

- U slučaju gdje gosti unaprijed plaćaju rezervaciju, a s time ostvaruju i nekakav popust, opet im kažemo, u slučaju nekakvih nepredviđenih situacija, da njihovi novci, njihova sredstva neće propasti, da oni to mogu iskoristiti sve do kraja sljedeće godine, objasnila je direktorica Hotela Bellevue Magda Lakoš Mioč.

No u takvim je uvjetima gotovo nemoguće poslovati.

- Poslovanje je zapravo jako otežano, teško je išta planirati, od radne snage, od narudžbi prema našim dobavljačima, smjene radnika, to se toliko brzo promijeni. Pogotovo sad ova predsezona, to su izrazito vikend-aranžmani, znači budemo vikendom skoro puni, a onda dođe preko tjedna, zapravo, da nam je sve viška, i radna snaga i broj soba - sve nam je to viška, dodala je.

Magda Lakoš Mioč

Magda Lakoš Mioč

Foto: HTV / HRT

Da je teško poslovati u još jednoj COVID-sezoni, potvrđuju i u agencijama za najam kuća za odmor. Kažu da je ključno sada naći pravi balans kako zadovoljiti i gosta i vlasnike obiteljskog smještaja s kojima posluju.

- Živimo u vrijeme pandemije, dakle to je nešto na svjetskoj razini, i ako gost bukira u vrijeme pandemije i planira svoj odmor, mora biti svjestan toga da, ako želi tjedan dana odmarati, može biti spreman uzeti 2 tjedna jer može očekivati i nagle političke odluke. Tako da je tu odgovornost dosta na gostu, a gosti naravno smatraju da su oni ta strana koja treba imati sve moguće uvjete za svoju rezervaciju, rekla je vlasnica agencije za najam kuća za odmor Ankica Ćaleta.

Prilagodljivi otkazni rokovi i fleksibilni uvjeti da, ali u razumnom roku.

- Gosti znaju zloupotrebljavati, pogotovo ako bukiraju preko online platformi, gdje online platforme inzistiraju i šalju iznajmljivačima poruke: ponudite fleksibilne uvjete, bolje ćemo vas rangirati - i u takvoj situaciji gost može bukirati nekoliko apartmana ili kuća i u samom nekakvom otkaznom roku odlučiti gdje će boraviti i onda otkazati sve ostale, navodi Ćaleta.

Turisti

Turisti

Foto: HTV / HRT

A vlasnicima obiteljskog smještaja svaka je čvrsta rezervacija dragocjena jer su se mnogi našli pred zidom.

- Oni koji nisu sigurni da će moći dovoljno zaraditi da pokriju svoje troškove, prestaju s djelovanjem i pitanje je kad će se više vratiti u to. I tu smo svi izgubili. Mislim da bi bilo pametnije da država učini nešto da se nama olakša rad, da se smanje ti nameti, u skladu s onim koliko nam padaju prihodi, i da se na taj način zadrže iznajmljivači u tome poslu te zadrži taj dotok prihoda i davanja koje su oni uplaćivali u državni proračun, izjavio je vlasnik obiteljskog smještaja i dopredsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Kristijan Perković.

Obiteljskom je smještaju samo upola smanjena turističke pristojba i članarina, traže i veće smanjenje paušalnog poreza na dohodak. Prihodi su im više nego prepolovljeni, a korisnici su komercijalnih kredita, bez ikakvih subvencija.

- Da bi proširili posao, da bi podigli kvalitetu, kredite danas trebaju otplaćivati, a računali su na veće prihode koji su izostali prošle godine. Računali smo na akontacije koje bi sad bile uplaćivane za iduću sezonu, koja dolazi, koje su također izostale, a mjesečna rata kredita stiže svaki mjesec, dodao je Perković.

A bezbroj je nepoznanica pred njima: tko snosi trošak testiranja gosta ako ono bude potrebno, jesu li organizirani punktovi za to, tko snosi trošak eventualne dezinfekcije smještajne jedinice i kojoj službi se zbog toga obraćaju. Nakon usporenog i gotovo stopiranog bukinga, turističko tržište pomalo se budi. Pa je potrebno što prije odrediti pravila igre kako bi svi sudionici uživali u ovosezonskoj fair play utakmici.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!