Gastronomija postaje sve važniji dio turističke ponude, a upravo je gastro doživljaj sve popularniji motiv putovanja u neku destinaciju. Svjesni su toga i na Kvarneru gdje već godinama rade na zaštiti i promociji lokalne kuhinje i autohtonih proizvoda. Trud se - isplatio.
Dobra hrana govori sve jezike svijeta. Domaća kuhinja i vina, kultura i tradicija na stolu stoga su jedan od glavnih kvarnerskih aduta.
- Baš smo neki dan supruga i ja komentirali kako je lijepo kad vidiš da je gost zahvalan i zadovoljan, da odlazi sa smiješkom i kaže 'bilo je super'. Mislim da je onda naša misija izvršena, kaže chef i vlasnik ugostiteljskog objekta Nenad Kukurin.
'Fantastična namirnica - to je u kuhinji dovoljno'
Koliko je hrana "moćan motiv dolaska u destinaciju" govori i mladi austrijski chef
Michael Gollenz. Pod njegovim vodstvom jedan lošinjski restoran i ove se godine okitio prestižnom Michelinovom zvjezdicom.
- Tek kada sam došao na Lošinj, shvatio sam zašto domaći ljudi vole ribu s kap ulja i malo soli. Zato što je namirnica fantastična. U kuhinji to je dovoljno - kroz hranu ispričati priču nekog kraja, kaže
Kvarner Europsla regija gastonomije
Na Kvarneru zvjezdicu nose još dva restorana, a gastronomska scena potvrdu kvalitete sad je dobila i osvajanjem titule Europske regije gastronomije.
- Radi se o jednoj velikoj marketinškoj vrijednosti jer iz iskustva regija koje su to već bile - vidi se da jednostavno dopirete do velikog broja ljudi, potencijalnih gostiju. Povećavaju se dolasci koji su motivirani gastronomijom, navodi direktorica TZ Kvarner
Irena Peršić Živodinov.
Titula službeno nastupa 2026., no već sada ona je kruna višegodišnjeg truda i rada.