10:03 / 16.02.2021.

Autor: Studio 4/HRT/V.G.

Marenić: S većom procijepljenošću izvoznika bili bismo konkurentniji na tržištu

Dario Marenić

Dario Marenić

Foto: Studio 4 / HRT

- Netko će reći dovoljan je Zoom ili Skype. Međutim, radi se i o novim kupcima do koji je najlakše doći na međunarodnim sajmovima. Znajući današnju situaciju, ne inzistiramo na brzom, prioritetnom cijepljenju. Ne bi bilo humano. Ako znamo da Hrvatska ima odriješene ruke za nabavu ruskog cjepiva, to treba iskoristiti. S procijepljenošću bismo olakšali međunarodna putovanja i pokušali biti konkurentni na svjetskom tržištu, rekao je izvoznik Dario Marenić u emisiji "Studio 4".

Sve je više ekonomskih stručnjaka koji tvrde da je cijepljenje protiv COVID-a i ekonomsko pitanje. Države koje budu imale veću procijepljenost i tzv. free koronazone ne riskiraju novo zatvaranje. Toga su svjesni i hrvatski izvoznici i hotelijeri. Zbog toga je Dario Marenić pokrenuo inicijativu da se pokrene pitanje cijepljenja izvoznika.

- U duhanskoj industriji ne možemo ići na oglašavanje preko svih platformi. Mi smo do izvoza u 80-ak zemalja došli tako što smo praktički izlagali svake godine u tim zemljama, kaže Marenić.

Petar Ćurlin, hotelijer i član Sabora HTZ-a, naglasio je kako je u svakoj djelatnosti, a osobito turizmu, promidžba važan segment za zauzimanje određenog tržišnog udjela.

- Direktan kontakt je najbolji kontakt. Ne možemo zanemariti brzorastući IT sektor u kojem je internetski kontakt dobio svoje mjesto. Sajmovi sigurno znatno pridonose, ali mislim da neće biti velik udarac na broj noćenja ni bitno ugroziti turizam. Kvalitetna promidžba radi se na više razina, rekao je.

Gospodarski oporavak

Govoreći o spašavanju radnih mjesta i oporavku gospodarskog sektora nakon koronakrize, Marenić je rekao da se poduzetnici trebaju probuditi i prestati razmišljati da će država sve riješiti jer to je nemoguće.

- Spašavanje radnih mjesta prvi je dio priče i to smo kvalitetno riješili. Što kriza dulje traje, dolazi u pitanje opstanak biznisa. Što znači imati radnike, a ne imati spašen posao. Nisam pristaša da država mora sve plaćati, na kraju to sve mi moramo platiti. Moramo biti svjesni da olakšanje vezano za parafiskalne namete, dobivanje građavinskih dozvola treba biti prioritet, rekao je.

Ćurlin smatra da je Hrvatska trebala bolje iskoristiti koronakrizu jer karantena ne može zauvijek trajati.

- Naš moto je ekologija, zdrava hrana, ekološki osviješteni objekti i personal. Puno je kvalitetniji smjer zdravog života i zdrave hrane, a ne karantene i panike. Treba potpuno redefinirati gospodarsku situaciju - održivo gospodarstvo u kojem ima smisla raditi. Mi u turizmu trebamo krenuti putem održivog rasta. Nećemo se moći tući s velikim silama, preslabi smo da bismo im bili konkurencija. Kvaliteta i ono što mi nudimo trebaju biti prioritet da bismo naš sektor razvili, poručuje.

COVID putovnice smatra marketinškim trikom, a ne stvarnom potrebom, kojim pojedine zemlje žele privući goste s eminentnih tržišta.

Članarine u HKG i HOK-u


Na upit treba li ukinuti obvezno članstvo u HGK i HOK-u, Marenić poručuje da komore treba reorganizirati u smislu da se bave poduzetnicima, a ne same sobom.

- Bio sam u brojnim delegacijama koje je organizirao HOK i na takvim putovanjima ostvarili smo kontakte koji su rezultirali kvalitetnim poslovima, rekao je.

Ćurlin se zauzima za opstanak komora, ali smatra da članstvo treba biti dobrovoljno.

- U poduzetničkom radu zauzimam se za ukidanje birokracije i uvođenje meritokracije. Onaj tko ima koristi od toga sigurno je spreman platiti određena davanja, rekao je Ćurlin, dodavši da turistička zajednica ima znatan doprinos u brendiranju Hrvatske kao turističke destinacije.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!