06:58 / 25.02.2021.

Autor: Sanja Najvirt/Dnevnik/IMS/HTV

Rudinske glave na vinskoj etiketi - dobar izvozni proizvod

Rudinske glave na vinskoj etiketi

Rudinske glave na vinskoj etiketi

Foto: Dnevnik/IMS/HTV / HRT

Jedinstveni primjerci nacionalne i europske kulturno-povijesne baštine - kamene glave s arheološkog lokaliteta Rudine pokraj Požege dale su novi vizualni identitet vrhunskim vinima kutjevačkog vinogorja. Zajednički je to projekt hrvatskih dizajnera, vinara i Ministarstva kulture u sklopu promidžbe hrvatskih vina u svijetu s pomoću bogate kulturne baštine. Financijski ga je poduprla i Europska unija.


Rudinske glave na vinskoj etiketi

Rudinske glave na vinskoj etiketi

Foto: Dnevnik/IMS/HTV / HRT

Na više od 460 metara nadmorske visine, suncem okupani trsovi kutjevačkog vinogorja daju u čaši samo najbolje. Poput zlatastog chardonea, dragocjenih kapljica izbornog crnog pinota i kremastog siraha.


- Sva su tri vina vrhunska, kao takva su puštena u promet. Naše serije i jesu sve manje pa čak i unutar sorte imamo više etiketa, kaže Josip  Mesić, pročelnik Poljoprivrednog odjela Veleučilišta u Požegi.

Neka su ovjenčana i prestižnim londonskim Decanterom pa zaslužuju sasvim poseban vizualni identitet. A pronašli su ga ondje gdje su drevnu lozu uzgajali bendiktinci. Na obližnjoj Rudini prije više od osam stoljeća.


- Muzej u Požegi čuva 17 rudinskih glava od poznatih 19, preostale dvije su u Arheološkom muzeju u Zagrebu, kazala je na prestavljanju nove etikete Ivana  Domanović, kustosica Gradskog muzeja u Požegi. 

Kamene konzole s pročelja nekadašnje opatije jedinstvena su nacionalna i europska kulturna baština. Time i sasvim posebna ulaznica na svjetsku vinsku scenu. I to kao vinska etiketa s hrvatskim dizajnerskim potpisom.

- Mi kao zemlja imamo nekih 560 tisuća hektolitara proizvodnje vina i to nas ne stavlja u krug velikih zemalja, ali ta različitost koju imamo, bilo kulturna ili vinarska, može samo biti naša prednost. Povezujući tradiciju i prošlost pokazali su nam kako je to jedan od puteva i načina da podignemo vrijednost svoga vinogorja, ističe Darko Cenbauer iz Centra za vinarstvo i uljarstvo Ministarstva poljoprivrede.


Baš kulturno-povijesna baština i vino kao njezin dio - mogu u ovakvoj sinergiji biti dobar izvozni proizvod. Zato ne čudi da mu je potporu dala i Europska unija, i to uz mjeru 16 iz Programa ruralnog razvoja.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!